Veebiseminar, mis põhineb "WADC 2020" materjalidel, toimub kolmapäeval 6.05.2020 kell 16.00-19.00 zoom veebikeskkonnas.
Eesmärk: Anda ülevaade Rootsis 9.-12.01.2020 toimunud WADC 2020 konverentsi nendest teemadest ja vaatenurkadest, mis enim inspireerisid meie ujumistreenereid, kes osalesid. Seminaril saab kirjalikult lektoritele küsimusi esitada.
Koolitajad: Seminari viivad läbi Spordikoolituse SA õpirände toetuse raames Rootsis WADC 2020 konverentsil osalenud ujumistreenerid Maiu Hertzman, Julia Kurbat, Liilian Jaaniste, Andres Olvik, Marge Kõrkjas, Averiin Sepp, Vladimir Kunitsõn ja Helen Link.
Seminar toimub Zoom veebikeskkonnas.
Koolitustundide maht 4 AT.
Osalustasu 10 eurot. Maksmise info registreerimisvormil paremal servas.
Veebiseminaril osalemiseks täida selle lehekülje paremal servas olev registreerimise vorm.
Kõigile selle lehe paremal servas olevasse vormi sisestatud e-posti aadressidele saadame 6.05 osalemist võimaldava veebilingi.
Registreerumise viimane päev on 5. mail.
Ajakava ja teemade lühikirjeldus:
Seminari kestus 16.00-19.00
Seminari sissejuhatus Helen Link (Eesti Ujumisliit)
1. Kuidas peame treenima 9.-11. aastaseid lapsi ehk kas nad peavad võistlustel võitma?
See teema püstitab küsimuse, millal peaks alustama laste treenimist? Millele tuleb keskenduda 9.-11. aastaste laste treenimisel. Kuidas saame neid hoida spordi juures ja kui oluline on võistlemine ja võitmine sportlaskarjääri esimestel sammudel? Ettekanne põhineb Dr. Dave Salo (Lõuna-California Ülikooli peatreener), Steve Schafferi ( ja Dirk Marshalli mõtetel. Ettekanne avab nende autorite lähenemisi ja mõningaid teisi mõtteid sellel teemal.
Ülevaate annab ja oma kogemusi jagab ujumistreener ja “Õpime ujuma” koolitaja Vladimir Kunitsõn (Spordiklubi “Fortuna”, Tallinna Ülikool)
2.Muusika, kui abivahend beebide ja väikelaste ujumistunnis. Kinesteesia maagilisus.
Ülevaade Taani ujumisõpetaja Majbritt Mörk kahest loengust annab mõtteainet, kuidas saame lapsi panna tegema seda, mida meie soovime ja milline mõju on muusikal lastele ujumistunnis.
Ülevaate annab ja oma kogemusi jagab ujumistreener Ave-Riin Sepp (Audentese Spordiklubi)
3. Kiirmeetod veekeskkonnas iseseisva ellujäämisoskuse saavutamiseks alla 3 aastastel lastel.
Teema põhineb Austraalia Superfish ujumiskooli omaniku ja ujumisõpetaja Karen Baildoni uuenduslikul õppemeetodil, kuidas mudilane suudaks iseennast uppumisest päästa. Uurime, mis vajaks muutmist või ellu rakendamist ujumiskoolides, et saavutada iseseisva uppumise ennetusoskus väikelastel. Mis paneb vanemad lahkuma struktureeritud väikelaste ujumistundidest? Kas fookus on liialt lauludel ja mängudel?
Ülevaate annab ja oma kogemusi jagab Liilian Jaaniste (Spordiklubi Nord ja Ujume koos)
4.Keha ja vee koostöö
Teema on inspireeritud rahvusvaheliselt tuntud austraallaste Shane Gold ja Milton Nelms ettekannetest ja basseinitunnist.
Shane Gold ja Milton Nelms - meetodi ja programmi tutvustus, mida nad kasutavad nii ujumise algõpetuse programmide koostamisel kui ka edasijõudnud sportlastega. Miks on oluline teada, kuidas keha ja vesi üksteist mõjutavad? Kuidas õpetada ja õppida tunnetama vett ja ujuda veega koostöös?
Ülevaate annab ja oma kogemusi jagab ujumistreener Maiu Herzman (Järveküla kool ja Impuls Klubi)
5. Vesi, kui vahend erivajadustega laste toetamisel.
Kuidas saame anda ka erivajadustega lastele ujumistunnist parima kogemuse?
Teema põhineb Taani erivajadustega laste ujumisõpetaja Gunilla Bernhardsson ettekandel, kus ta rääkis erivajadustega laste toetamise võimalustest, mille aluseks ei ole mitte diagnoos, mis on tavapärane, vaid iga lapse isikust lähtuvad abistamise viisid.
Ülevaate annab ja oma kogemusi jagab ujumistreener (sh. erivajadustega laste ujumistreener) Marge Kõrkjas (Tartu Ujumisklubi, Paraolümpiakomitee)
6. Kultuur, raske töö ja teadmised - kõik, mida peame panustama Eesti ujumisse.
Millised on võimalused, et Eesti ujumine ja saavutussport paremale tasemele viia? Mis on need igapäevased mõtteahelad, mis takistavad meie ujumise arengut? Kas see on parim, milleks me võimelised oleme? Praktilised ettepanekud, kuidas olukorda parandada ning tippu jõuda.
Inspiratsioon ettekandeks Shane Gould’i (Austraallane, Olümpia kulla omanik) ja Dr. Robert Reid’i (Ph.Dr. Norra Suusaliidu Sporditeaduse direktor) ettekannetest @Wadc2020
Ülevaate annab ja oma kogemusi jagab ujumistreener Andres Olvik (Spordiklubi Nord)
7. Lapsevanematega suhtlemine ja mäng.
Julia sai oma ettekandeks inspiratsiooni lektor Maria Jaeger (ujumis-ja liikumisõpetaja ning koolitaja Taanis, ujumisõppe materjalide autor) kahest loengust.
Kus esimeses loengus olid teemadeks järgmised küsimused: Mis on mäng? Kui oluline on mäng õppeprotsessis? Kuidas aitab mäng kaasa eluks ettevalmistamisel ja kas ka lapsevanemad ise peaks rohkem mängima? Loengus oli võtmekohal, et miks peab oma õpetamise meetodi alati integreerima ka mängu.
Ja teises Maria Jaegeri loengus olid teemadeks järgmised küsimused: Kuidas saada lapsevanemad tegema koostööd klubiga, treeneriga? Miks vanemad toovad lapsi ujuma ja mis on nende ootused? Vastates nendele küsimustele leiame viisi mida vanematele õpetada ning kuidas saab nende abiga paremini õpetada lapsi ujuma.
Ülevaate annab ja oma kogemusi jagab ujumistreener ja “Õpime ujuma” koolitaja Julia Kurbat (Ujume koos).
Loe rohkem WADC 2020 kodulehelt https://www.wadc.sweaquatics.com/
Järgmine konverents toimub 2022. aastal.
Info: Helen Link 5088304; helen@swimming.ee
Kohtumiseni!